Vrijwilligersbeleid veelgestelde vragen

Hieronder vind je de veelgestelde vragen over het vernieuwde vrijwilligersbeleid.
Ben je opzoek naar informatie over het opzetten van jouw account voor de webapplicatie? Deze informatie vind je hier.

Goed om hier ook even te benoemen dat we op een thuiszaterdag in de zaal maar liefst 28 vrijwilligers nodig hebben om alles op rolletjes te laten lopen! – denk hierbij aan 15 barleden, 10 scheidsrechters & 3 jurytafelleden.

Veelgestelde vragen

Algemene vragen

*Als ik het goed lees, is een ouder verantwoordelijk voor 3 bardiensten en een seniorlid ook voor 3 bardiensten/scheidsrechtertaken. Betekent dat als je seniorlid bent en daarnaast ook 2 kids lid hebt dat er van je verwacht wordt dat je 6 diensten doet? (3 voor jezelf 3 voor de kids)?

Klopt helemaal. Dan heb je én de rol van ouder én de rol van spelend lid. Het aantal kinderen dat er lid is bij CKV heeft geen extra invloed op het aantal diensten.

*Is er een verschil tussen een senior bondslid, een senior verenigingslid/zaallid en een ouder met een kangaroo-lid of een ouder met een A,B,C,D,E,F-lid?

Ouders met alleen Kangaroo leden worden uitgesloten van deze diensten. Wanneer een kind lid wordt van een F team (of ander jeugdteam), gaan deze diensten in. Van wedstrijdspelende leden wordt er verwacht dat ze ook fluiten. Ben je verenigingslid of zaallid geef dan aan dat je bijvoorbeeld alleen bardiensten doet. Het aantal diensten verandert niet per type lidmaatschap.

*Zijn de bardiensten en scheidsrechtersdiensten verplicht?

We streven ernaar om zoveel mogelijk de vrijwilligerstaken eerlijk te verdelen. De berekening die is gemaakt hebben we gedaan o.b.v. het totaal in te vullen diensten.

*Waarom worden alleen de bardiensten en scheidsrechter diensten ingepland via de webapplicatie, en niet bijvoorbeeld de schoonmaakdiensten?

Voor een volgend jaar zouden we ook andere diensten mee kunnen nemen in deze procedure. Er is echter nu gekozen om alleen voor de bardiensten en scheidsrechterdiensten te gaan, omdat hier de druk het hoogste is.

* Ik heb al een paar diensten gedraaid, tellen deze mee?

Vanaf het zaalseizoen gaat dit in. We houden in de app bij wie er diensten hebben gedraaid, zo zorgen we ervoor dat dit zo eerlijk mogelijk verdeeld wordt.

*Sommige ouders en senioren zijn trainers, coaches, onderdeel van een commissie, of doen andere vrijwilligerstaken bij de vereniging. Geven deze taken mij uitsluitsel voor (een deel) van de bar/scheidsrechters taken?

Uitzonderingen, zijn repeterende taken die van tevoren zijn vastgelegd. Denk daarbij aan coaching, training geven, jurytafel, wedstrijdsecretariaat. Neem zelf contact op met de beheerder via inzetrooster@ckv-reeuwijk.nl als je vindt dat je hiervoor in aanmerking komt. Anders word je ingedeeld. Extra hulp wordt uiteraard gewaardeerd.

*Ik ben ingedeeld (of heb mezelf ingedeeld) voor een dienst, maar ik kan toch niet. Wat moet ik doen?

Via de website kun je andere leden vragen om de dienst over te nemen. Je moet hiervoor een of meerdere specifieke personen zelf aanwijzen. Diegene die je hebt uitgenodigd ontvangen een e-mail en kunnen daarmee de dienst accepteren of weigeren. Zodra het verzoek door een persoon geaccepteerd is vervalt het verzoek bij de anderen.

* Hoe gaat CKV dat managen?

Eén e-mailadres kan aan meerdere leden gekoppeld staan. Dit betekent dan ook dat je meerdere accounts kan hebben; dus één voor jezelf (als je als ouder ook seniorlid bent) en een of meerdere voor jouw kind/kinderen. Je kunt jouw inlognaam opvragen door je mailadres in te voeren. Hierbij ontvang je per lid één mail om je aan te melden.

Als ouder van een jeugdlid vul je de naam van je kind in, bij de geboortedatum vul je als ouder eigen geboortedatum in. De reden hiervoor is dat we bij bardiensten moeten kunnen aantonen dat er een meerderjarig iemand achter de bar staat.

Zowel jijzelf als de appbeheerder kan inzien hoeveel diensten je al gedraaid hebt.

* Ik heb meerdere kinderen die lid zijn bij CKV, met waarmee moet ik inloggen?

Gebruik de naam van je jongste kind dat meespeelt in de jeugdteams, (kangoeroes uitgesloten), in combinatie met jouw eigen geboortedatum. (de geboortedatum gebruiken we om te checken of je achter de bar mag staan).

*Waar en hoe kan ik inloggen?

Je ontvangt binnenkort een e-mail met hierin informatie. Inzetrooster werkt als een normale website waar je inlogt met jouw inloggegevens. In de mail staat informatie hoe je jouw account kunt aanmaken.

In de meeste gevallen log je in via de groene button (met persoonlijke toegangscode) die je via e-mail hebt ontvangen van de beheerder. Deze toegangscode blijft 7 dagen geldig, daarna moet je inloggen met je gebruikersnaam en wachtwoord.

*Ik ben mijn gebruikersnaam of wachtwoord vergeten?

Ga dan naar de login pagina (www.inzetrooster.nl) en klik op de link logingegevens opvragen. Je ontvangt dan een e-mail met een link (button) waarmee je tijdelijk kunt inloggen zonder de gebruikersnaam en het wachtwoord op te geven. Daarna kun je het wachtwoord instellen.

Soms vallen er meerdere leden onder één e-mailadres. Daarom moet je inloggen met je gebruikersnaam i.p.v. van je e-mailadres. Hierdoor kan het zijn dat je meerdere e-mails ontvangt als je de logingegevens opvraagt.

Bardiensten

*Wat wordt er van mij verwacht?
Je wordt verwacht aanwezig te zijn op de tijden waarop je staat ingedeeld voor een bardienst. Jij bent de gastvrouw/gastheer in de kantine op dat moment. Bezoekers van de kantine bestellen drinken en eten bij de bar. Het barpersoneel maakt dit en zorgt dat er wordt afgerekend. Daarnaast hou je de werkomgeving schoon. In de zwarte map achter de bar (ook digitaal beschikbaar) vind je alle specifieke informatie en to-do’s die je nodig hebt voor de bardienst. We hebben geprobeerd alles zo logisch mogelijk te beschrijven. Als je er niet uitkomt, zijn er vaak ook andere leden aanwezig die kunnen helpen.

* Heb ik een certificaat nodig om achter de bar te staan?

Wanneer je een bardienst hebt na 2 uur ’s middags, of die doorloopt na 2 uur ’s middags heb je een certificaat nodig voor het Verantwoord alcohol schenken (vanaf 18 jaar kun je dit certificaat behalen). Vanaf 2 uur ’s middags mag namelijk alcohol uitgeserveerd worden. Heb je dit certificaat nog niet, neem contact op met het bestuur (bestuur@ckv-reeuwijk.nl). Als je in de horeca werkt (of gewerkt hebt), kan het zijn dat je al een (soortgelijk) certifiaat hebt. Laat dit ook aan ons weten.

Scheidrechterstaken

*Wat wordt er van mij verwacht?
Je wordt verwacht aanwezig te zijn bij de wedstrijd waarop jij als scheidsrechter staat ingepland. Zorg ervoor dat je 15 minuten van tevoren aanwezig bent. Zo kun je eventueel een fluitje/stopwatch/pen/papier ophalen in de kantine en de coaches van de teams alvast een hand geven. Ook mag jij een drankje op kosten van CKV halen bij de bar voor of na de wedstrijd. Jij leidt de wedstrijd en zorgt naderhand voor een correcte afhandeling in de KNKV app.

* Waar liggen de scheidrechters spullen, moet ik dit zelf meenemen?

De scheidsrechters materialen liggen bij het veld, in de kast onder de bar. In de zaal liggen deze spullen liggen dit onder de bar in een kast met een slot.

* Ik heb nog nooit eerder een wedstrijd gefloten. Kan ik hulp krijgen?

We helpen je graag op weg. Geef dit wel ruim van tevoren aan, dit kun je doen door een mail te sturen naar de TC (tc@ckv-reeuwijk.nl) of iemand van de TC aan te spreken op een training voor de wedstrijddag. Een trainer of coach kan je dan tijdens de wedstrijd wat extra toelichting en begeleiding geven. Je kunt ook scheidrechter in opleiding shirt lenen en begeleiding krijgen tijdens de wedstrijd.